Spotify melder ud at de har over dobbelt så mange brugere som konkurrenten Apple Music

Spotify er klar til at gå på børsen i New York.

I forbindelse med Spotifys officielle indsendelse af deres registrering til børsen i New York, har de også meldt ud at de er de førende på markedet med over dobbelt så mange brugere som Apple Music.

Spotify går på børsen som det der hedder ‘direct listing’, hvilket vil sige at prisen bliver fastsat ved at samle alle køb- og salgs transaktioner på Spotify-aktien på den første dag, hvor man herfra laver en samlet vurdering af prisen, skriver flere amerikanske nyhedsmedier.

Man vil kunne handle med aktien under navnet SPOT, inden for en nær fremtid.

Stigende tab

I forbindelse med at Spotify går på børsen, er det også blevet meldt ud at Spotify de sidste tre år har haft fortsat stigende omsætning med samtidig stigende tab. I 2015, 2016 og 2017 tabte virksomheden henholdsvis 230, 539 og 1234 millioner euro.

Spotify’s indtjening kommer primært fra reklamerindtæger fra deres gratis-version, men også fra den fortsat voksende mængde abonnementsbetalinger.

LÆS OGSÅ: Spotify har planer om at udgive fysiske produkter: Måske en smart speaker?

71 millioner betalende brugere

Spotify har meldt ud at de har 71 millioner betalende abonnenter, og 159 millioner som bruger gratis-versionen gennemsnitligt 25 timer om måneden. Apple har endnu ikke responderet på denne udmelding, men i følge en rapport fra tidligere i år, skulle Apple Music angiveligt være ved at overtage det amerikanske musik-marked. At Spotify nu har 71 millioner betalende brugere er en stigning på 46% i forhold til sidste år.

Hold dig opdateret!
Vil du være den første til at læse fremtidens artikler og nyheder på Techtjek? Så tilmeld dig her. Abonnenter vil modtage nyheder før alle andre.
Du kan til hver en tid afmelde. #GDPR
Du kan måske også lide